maanantai 24. syyskuuta 2007

Ihana päivä - pihahommissa


Jengi nauttii pihalla olosta

Missu piristyi eilisestä kyläilyreissusta niin, että on tänään käyttäytynyt kuin nuori tytön hupakko ;-) Aamulla Missu oli reippaana tyttönä rappusten alapäässä odottamassa, kun tulin alakertaan. Tervehti iloisesti ja piti kaikenaikaa huolen, että oli mun ja Boden välissä! Ihan hyvä juttu, eipä päässyt Bode hyppäämään vasten, mitä se nykyään innostuessaan on valitettavan usein ruvennut tekemään. Missu intoutui jopa kirputtamaan mua hihasta. Eipä ole sellaista tapahtunut aikoihin!

Anna pusu, jooko!

Tänään onkin ollut pitkästä aikaa aivan ihana päivä! Ollaan viihdytty pihalla ja minä olen jatkanut paikkojen talvikuntoon laittamista. Koirien, Boden etupäässä, pyöriessä jaloissa. Moneen otteeseen törmättiin, mutta vahinkoja ei sattunut, huh! Kertaalleen sydän hyppäsi kyllä jo kurkkuun, kun herra tuuppasi mua takaapäin juuri, kun olin menossa portaita alas... onneksi tasapaino säilyi!
Bode ja epämääräisen muotoinen möhkäle, mikä joskus on ollut pallo.


Bode pelasi koko päivän ahkerasti palloa. Tai paremminkin entistä palloa. Siitä on ilmat ollut pihalla jo ties kuinka kauan, joten eipä se juuri pallolta enää näytä... Välillä se toi palloa mulle, välillä Missulle. Jostain kumman syystä Missu ei vaan palloa potkaissut eikä heittänyt... Mutta ei se Bodea haittaa, aina kannattaa yrittää, jospa se joku kerta innostuisikin ;-)

Missu järsi ja silppusi puukalikoita, välillä komensi Bodea kauemmas tai muuten vaan ilmoitti, että nuoren herran olisi syytä taas vaihteeksi vähän rauhoittua. Wiltsu nautti raikkaasta syysilmasta ja otti aurinkoa - terassilla enimmäkseen, mutta pistäytyi nyt sentään välillä ihan pihallakin asti.
Eiköhän hei olis jo aika mennä sisään, ollaan oltu melkein koko päivä pihalla. Nälkäkin jo olisi...
Tule jo avaamaan ovi!


Nyt on olo ihan totaalisen puhkipoikki. Hyvä, että jaksaa teemukia nostaa huulille... Minä olen ihan raato ja koiratkin pötköttävät alakerrassa. Niin, paitsi Bode, joka jaksaa vielä tasaisin väliajoin rämpyttää ulko-ovenkahvaa... josko mentäisiin taas ulos... apua, en jaksa enää.

Taidankin viettää loppuillan sohvalla löhöten ja telkkaria tuijottaen. Muuhun ei taida oikein energia enää tänään riittää.

Veikkaisin, että uni tulee melko nopeasti, kun saan pään vähän myöhemmin illalla tyynyyn. Mikäli en sitten simahda sohvalle... Saas nähdä kuinka ämmän käy :-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti